Zásady pro dlužníky

Dodržování těchto zásad usnadní úspěšné dokončení vymáhání pohledávky oběma stranám.

Komunikace

Plynulá komunikace obou stran je základním předpokladem úspěšné spolupráce. Odpovídejte na dotazy a zvedejte telefony. Správnou komunikací můžete získat čas např. na získání refinancování.

Stop odkládání

Oddalování problémů málokdy něčemu prospěje. V případě, že dlužíte a řešení oddalujete, zadělávate si na ještě vyšší dluh a větší nepříjemnosti.

Zodpovědnost

Přijmutí zodpovědnosti za zvyklou situaci vám pomůže čelit lépe jejím důsledkům. To platí ve všech životních situacích.

Pravda

Při komunikaci s námi buďte upřímní a pravdomluvní. Podpoříte tak vzájmenou důvěru a snáze dojdeme k řešení vaší situace.

Žádne nesplnitelné sliby

Neslibujte nic, co nemůžete splnit. Můžete si způsobit další komplikace.

Žádné impulzivní jednání

Jednání v emocích neprospívá vzájemné domluvě.

Domluvit se, domluvit se, domluvit se.

Snažte se domluvit. S našimi dlužníky se nikdy v první řadě nechceme soudit. Vzájemná domluva je vždycky nejlepším řešením pro nás i pro vás.

Právní pomoc

Vlastní interpretace stavu pohledávky a způsobu vymáhání nemusí vždy odpovídat platné legislativě. Neváhejte využít právní pomoc.

Diskuse na internetu nejsou řešením

Vyhýbejte se hledání řešení v internetových diskusích. Cítite-li křivdu (ať už z jakéhokoliv důvodu), místo planého diskutování na internetu si najděte právní pomoc.

Držet slovo

Neschopnost dostát svým závazkům vás dovedla do situace dlužníka. Pokud se na něčem domluvíme, snažte se držet slovo.